Marele jaf al trenului datează din 1963, când o echipă condusă de Bruce Reynolds a reușit să fure 2.6 milioane de lire sterline de la Royal Mail, adică poșta britanică. Cel mai mare jaf de trenuri s-a petrecut în dimineața zilei de 8 august 1963. Atunci, trenul ce se deplasa de la Glasgow la Londra a fost oprit de cei 17 hoți la Bridego Railway Bridge, Ledburn, după ce au instalat un semafor fals. Hoții au furat 2.6 milioane de lire sterline, echivalentul a aproximativ 100 de milioane de dolari în banii din zilele noastre. O mare parte din această sumă nu a fost recuperată niciodată.
Planificarea celui mai faimos jaf de trenuri
Hoții au mers la sigur și au acționat după un pont din interior. Ei au avut informații detaliate despre sumele de bani transportate din partea unui ofițer de securitate, al cărui nume nu este cunoscut nici până în zilele noastre. Avocatul londonez Brian Field a fost cel care a făcut legătura dintre ofițerul de securitate și doi dintre hoți, Gordon Goody și Buster Edwards. Astfel, în următoarele luni, o echipă formată din Gordon Goody, Buster Edwards, Bruce Reynolds, Charlie Wilson și Roy James a conceput un plan de atacare al trenului. Iar mintea luminată și liderul hoților a fost Bruce Reynolds.
Acești hoți aveau deja un istoric criminal, dar nu mai jefuiseră niciodată un tren. Astfel, ei au fost nevoiți să ceară ajutorul unei alte găști londoneze, numită South Coast Raiders. Așadar, s-au mai alăturat jafului Tommy Wisbey, Bob Welch, Jim Hussey și Roger Cordrey. Pe măsură ce planurile au avansat, în echipă au fost aduși alți oameni, printre care și Ronnie Biggs, pe care Reynolds îl întâlnise anterior în închisoare. În total, numărul hoților a ajuns la 17.
8 august: ziua Marelui jaf al trenului
După ce au stabilit planul de atac, pe 8 august a venit și ziua cea mare. Trenul a plecat din Glasgow pe 7 august 1963, la ora 18:50. Hoții aveau informații că în al doilea vagon, cel din spatele motorului, era cel HVP, care conținea pachete de mare valoare. De obicei, pe această rută se transportau bunuri în valoare de 300 de mii de lire sterline, dar acum informațiile agentului de securitate spuneau că suma va fi undeva intre 2.5 și 3 milioane de lire sterline. De ce atât de mare? Jaful a avut loc după o sărbătoare din Marea Britanie.
În plus, hoții din cel mai faimos jaf de trenuri au fost informați că acest vagon nu are alarmă. Acestea au început să fie montate în anul 1961, dar vagonul acesta nu beneficia și astfel misiunea hoților a fost mult mai ușoară. Pe 8 august, după ora 3:00, conductorul de tren Jack Mills, în vârstă de 58 de ani, a oprit trenul pe linia principală, la un semnal roșu găsit pe Sears Crossing, Ledburn, între localitățile Leighton Buzzard și Cheddington.
Cum au reușit tâlharii să oprească trenul
Ce nu știa el și avea să afle ulterior este că semaforul a fost instalat de tâlhari. Ei au acoperit lumina verde și au conectat o baterie pentru a o alimenta cu lumină de culoare roșie. Un alt membru al echipajului, David Whitby, a coborât din tren pentru a vedea ce se întâmplă și a observat că anumite cabluri au fost tăiate. Totuși, când s-a întors în tren, el a fost lovit puternic de unul dintre tâlhari. Apoi, membrii bandei au intrat peste conductorul trenului, l-au lovit din spate și l-au lăsat semi-conștient.
După ce au preluat controlul trenului, tâlharii trebuiau acum să îl mute spre Podul Bridego, aproximativ 800 de metri, unde plănuiau să descarce banii. Unul dintre tâlhari a petrecut luni întregi și s-a împrietenit cu personalul feroviar, de la care a învățat cum poate fi operat un tren. Totuși, în cele din urmă s-a mers pe varianta de a coopta în echipă un conductor cu experiență în domeniu. Totuși, acesta, poreclit “Stan Agate” sau “Peter”, nu a putut să mute locomotiva care era de un tip nou și pe care nu o mai condusese anterior. În cele din urmă, conductorul Jack Mills a fost forțat să mute chiar el trenul.
Scoaterea banilor din tren
Apoi, autorii celui mai cunosct jaf de trenuri hoții au pătruns în vagonul în care erau depozitați banii și i-au bătut și legat pe responsabilii de paza lor. Trebuie menționat că în tren nu se afla niciun ofițer de poliție sau agent de pază, astfel că misiunea a fost mult mai ușoară. Angajații Poștei au fost loviți și legați. Pentru a descărca banii, hoții au format un lanț uman și în aproximativ 15-20 de minute au transferat întreaga sumă într-un camion care îi aștepta.
După ce au făcut acest lucru, ei au plecat cu camionul Austin Loadster, dar după aproximativ 30 de minute s-au urcat în două vehicule Land Rover, care aveau aceeași plăcuță de înmatriculare: BMG 757 A. Au făcut acest lucru pentru a induce în eroare eventualii martori. Banda de hoți a luat-o pe drumuri lăturalnice și a ascultat emisiile poliției. După aproximativ o oră, hoții au ajuns astfel la Ferma Leatherslade, în jurul orei 4:30, cam în același timp în care polițiștii aveau să afle că trenul a fost jefuit. Ajunși la fermă, hoții din cel mai faimos jaf de trenuri au împărțit suma de bani în 16 părți egale și au păstrat și ceva “mărunțiș” pentru alte persoane ce au fost complice la acest jaf. Se estimează că fiecare membru al găștii a luat în jur de 150 de mii de lire sterline.
Cum s-a evaporat gașca din marele jaf de trenuri
Ajunși la ferma, hoții au continuat să asculte frecvențele politiei. Ei au aflat astfel că poliția a calculat că banda de hoți a plecat pe o rază de 48 de kilometri de la locul jafului. Polițiștii s-au bazat pe informațiile furnizate pe un martor din tren, care a spus că un membru al bandei le-a transmis lucrătorilor oficiului poștal să nu se deplaseze pentru o jumătate de oră.
Imediat, hoții și-au dat seama că poliția apelează la localnici și sunt șanse foarte mari să descopere ferma mai repede decât se anticipase inițial. Ulterior, ei au făcut rost de alte mașini și au convenit că ferma trebuie incendiată pentru ca poliția să nu găsească dovezi. Field a fost cel însărcinat cu misiunea de a incendia ferma, dar nu a făcut acest lucru deși inițial susținea contrariul. După ce a recunoscut că nu a incendiat ferma, hoții doreau să se întoarcă pentru a-i da foc, dar era prea târziu: poliția aflase deja de existența ei.
The Greatest Train Robbery jocuri pacanele
Jocul ca la aparate de la Red Tiger Gaming, The Greatest Train Robbery, lansat la inceputul lunii iunie 2019, este unul dintre cele mai bune sloturi online ale companiei, deoarece ofera o gama larga de functii bonus, cu o tema distractiva – Vestul Salbatic, cu toata actiunea care se intampla pe 5 role, 4 randuri si 40 de linii de plata, de care jucatorii de cazino online se vor bucura cu adevarat. Graficele sunt redate in stilul de desene animate si prezinta simboluri precum aurul, argintul si smaralde. Pe langa bonusul de rotiri gratuite, exista trei functii speciale, care va ofera re-rotiri, simboluri de mister si selectii suplimentare care va ajuta sa obtineti plati impresionante, in valoare de pana la 600x. Asadar, bucura-te de acest joc de pacanele pe Cazino365!
Ce s-a întâmplat cu hoții după acest jaf
Bruce Richard Reynolds – A fugit mai întâi în Mexic cu un pașaport fals, apoi în Canada cu soția sa Angela și fiul Nick. În 1968, el s-a întors în Anglia și a fost reținut și condamnat la 25 de ani de închisoare. A fost eliberat în 1978 și a trăit singur și falit într-un mic apartament din Londra. În 1980 a fost condamnat din nou la închisoare pentru trafic de droguri. A murit în somn pe 28 februarie 2013.
Ronnie Biggs – A fost condamnat la închisoare în 1964, dar a reușit să evadeze și a fost fugar timp de 36 de ani. El a evadat în aprilie 1965 după ce a sărit peste gardul unei închisori din Londra. Și-a făcut operații estetice și s-a mutat mai întâi în Australia, apoi în Brazilia. A mai fost arestat din nou, a evadat, iar în 2001, pe fondul unor probleme medicale, a decis să se întoarcă în Marea Britanie și a fost arestat. În 2009 a fost eliberat și a murit pe 18 decembrie 2013.
Ronald Edwards – Este cel care l-a lovit în cap pe conductorul de tren. A fugit în Mexic după acest jaf, dar s-a predat în 1966. După noi ani petrecuți în închisoare, a fost eliberat și a devenit florar în Londra. A fost găsit spânzurat în garajul său, în 1994, când avea 62 de ani.
Charles Wilson – A fost capturat la scurt timp după jaf și a primit porecla “Mutul” pentru că a refuzat să facă vreo declarație. A fost condamnat la 30 de ani de închisoare, dar a evadat după doar 4 luni. După alți 4 ani de fugă, a fost reținut în Canada. A mai stat un deceniu în spatele gratiilor, iar în 1978 a fost eliberat și s-a mutat în Spania. El a fost ucis de un asasin pe o plajă, în 1990.
Roy James – A fost omul care a lăsat o amprentă la fermă și i-a “ajutat” pe polițiști. A fost prins după o urmărire pe un acoperiș. El a ispășit 12 ani de închisoare dintr-o pedeapsă de 30 de ani, iar apoi a vândut argint într-o piață înainte să se mute în Spania. În 1993 a fost condamnat din nou la șase ani de închisoare pentru că și-a împușcat socrul și și-a lovit soția cu un pistol. La scurt timp după ce a ieșit din închisoare a murit la vârsta de 62 de ani.
Brian Field – A fost omul care a cumpărat ferma folosită drept ascunzătoare de după jaf. A fost condamnat la 25 de ani de închisoare, dar a ispășit doar 5. A murit într-un accident auto în 1979.
Gordon Goody – Frizerul din bandă, condamnat la 30 de ani de închisoare și eliberat în 1975. El s-a mutat în Spania și și-a deschis un bar. A murit pe 29 ianuarie 2016.
James Hussey – A fost condamnat la 30 de ani de închisoare și eliberat în 1975. Și-a deschis apoi un restaurant, dar în 1989 a fost condamnat la 7 ani de închisoare pentru trafic de droguri. A murit într-un ospiciu pe 12 noiembrie 2012.
Roger Cordrey – A fost arestat în Bournemouth și condamnat la 20 de ani de închisoare, pedeapsă redusă la 14 ani la apel. A fost eliberat însă mai devreme, în 1971, și a redevenit florar. A murit în 2011.
James White – A fost prins în Kent la trei ani de la comiterea jafului și condamnat la 18 ani de închisoare. A fost eliberat însă în 1975 și s-a mutat în Sussex. A murit la o dată necunoscută.
Tommy Wisbey – A fost condamnat la 30 de ani de închisoare, dar eliberat în 1976. A fost condamnat la încă 10 ani de închisoare în 1989 pentru trafic de droguri. Și-a deschis apoi o florărie și a murit pe 30 decembrie 2016.
Bobby Welch – A fost condamnat la 30 de ani de închisoare, dar și el a fost eliberat în 1976. A devenit un dealer de mașini și un parior după eliberare.
Bill Boal – A fost arestat având asupra lui 141 de mii de lire sterline și condamnat la 24 de ani de închisoare. A murit de cancer în închisoare în 1970.
John Wheater – A fost condamnat la 3 ani de închisoare și eliberat în 1966.
Numele a trei hoți nu sunt cunoscute nici până astăzi.
Sunt Fulgusin Marcel si sunt CEO la Tipzor Media SRL, una dintre primele companii din Romania care au obținut licența de cls. a II-a din partea ONJN, companie care deține si administrează site-ul cazino365.ro.
Compania condusa de mine are in portofoliu mai multe proiecte de succes in zona de casino si pariuri. De asemenea, Tipzor Media SRL a fost prima companie din Romania care a vândut un site din nișă cu peste un milion de euro.
Îmi place sa joc poker si blackjack, însă ocazional mă distrez si la sloturi sau pariuri. Am jucat poker la nivel pro pentru 2 ani atât live cat si online cu rezultate bune. Am peste 200.000 euro profit in online la limitele mici. Jocul meu favorit de poker este Pot Limit Omaha.
Joc si offline, mai rar in ultimul timp, la mesele de Blackjack live. Pe site-ul cazino365.ro, alături de echipa mea, va prezint cele mai noi oferte, bonusuri si rotiri gratuite la cazinourile online. In secțiunea de blog îmi place sa împărtășesc din experiența mea si sa scriu strategii de joc, reguli si ghiduri pentru jocuri de cazino.